Uw huis in de verkoop - Exclusieve verkoopopdracht

France Pro Consult - Uitsluitend en overal in Frankrijk

Bent u van plan uw Franse woning te gaan verkopen? Dat kan bij France Pro Consult! Wij kunnen u uitgebreid voorlichten over het te volgen traject. Wij blijven gedurende het gehele verkooptraject voor u bereikbaar en worden daarmee uw persoonlijke makelaar.

 

France Pro Consult werkt transparant, er zijn geen verborgen kosten en we leveren bovendien een full-service pakket. France Pro Consult begeleidt u gedurende alle stappen van het verkooptraject zo optimaal mogelijk, van het promoten van uw huis, in Frankrijk en in enkele andere Europese landen, het voeren van de verkooponderhandelingen tot en met de levering aan de nieuwe eigenaren.

Uw huis in de verkoop met een  “exclusieve hybride opdracht”

 

De samenwerking van France Pro Consult met een lokale makelaar.

 

Wat is eigenlijk een exclusieve hybride opdracht? Bij een exclusieve hybride opdracht verbindt de verkoper zich een jaar lang aan twee makelaars; een lokale makelaar en France Pro Consult te Loenen. De twee makelaars zullen zich volledig inzetten om het goed zo snel mogelijk te verkopen.

 

Met het tekenen van een exclusieve hybride opdracht, vermenigvuldigt de verkoper zijn verkoopkansen. Dit bespaart enorm veel tijd! Vanaf de eerste bespreking, na service en adviezen, de onderhandelingen en tot aan de uiteindelijke overdracht, zal elke stap door een enkel contactpersoon gemaakt worden: France Pro Consult kent het dossier van A tot Z.

 

Wat zijn de voordelen van een exclusieve hybride opdracht?

 

  • Een exclusieve opdracht garandeert een absolute valorisatie van uw vastgoed.
  • De lokale makelaar en France Pro Consult die verantwoordelijk zijn voor de verkoop van uw vastgoed zullen zich voor 100% inzetten om uw goed te verkopen want France Pro Consult is contractueel gebonden aan de vastgestelde termijn. 
  • Dankzij een doeltreffende communicatie zal uw goed, lokaal in Frankrijk en in het buitenland, duidelijk zichtbaar zijn en bestaat de kans dat het voor de gewenste prijs, sneller verkocht wordt.
  • Naast tijdsbesparing, gemak en comfort, garandeert France Pro Consult, als enig contactpersoon een volledig transparante communicatie tussen u en de lokale makelaar.
  • De zichtbaarheid van uw goed is veel groter: Vreemd genoeg blijkt dat uw vastgoed bij een exclusieve hybride opdracht bij France Pro Consult, veel beter zichtbaar is.


Waarom? 
 Het goed is aanwezig op de gehele woningmarkt.

  • Een lokale en binnenlandse zichtbaarheid: een display in de etalage, een betere positie op de sites van beide makelaars, aanwezigheid op alle zakelijke internet-platformen maar eveneens op de site van “de Particulier à Particulier”.
  • Goede zichtbaarheid in het buitenland.

Ofwel een rijke set aan communicatiemiddelen… en ook de gebruikte marketingmiddelen zullen groter zijn.

 

Conclusie: 

 

De exclusieve hybride opdracht is een goede keuze om uw goed te verkopen want de communicatiemiddelen zullen groter zijn en de verkooptermijn zal, in principe, korter zijn.

Voor meer informatie over de diensten en het verkoopproces kunt u  onderstaande link openen:

 De diensten / het verkoopproces    

Uw aandacht: 

Als u in de afgelopen twee jaar contact met ons heeft opgenomen voor de verkoop van uw woning en u wilt nu uw woning bij ons te koop aanbieden, dan kunt u bij ons kiezen tussen de nieuwe exclusieve Hybride verkoopopdracht en de diensten en voorwaarden die bij ons eerste contact werden aangeboden.

U kunt bij France Pro Consult terecht voor het vakkundig verkopen van uw Franse woning. 

Wij helpen u graag met:

  • Een vrijblijvende en kosteloze waardebepaling van uw woning via de lokale notaris of makelaar
  • Advies over een realistische vraagprijs.
  • Op uw verzoek uw huis in de verkoop zetten bij de Franse makelaars.
  • Het berekenen van de eventuele “Plus-values”.
  • Aanvraag diagnostieken, energie label, asbest, termieten etc…..
  • Afspraken, zowel schriftelijk als verbaal.
  • Adverteren op onze eigen website en social media.
  • Adverteren in ons eigen maandelijkse @magazine.
  • Het gericht vinden van kopers in onze uitgebreide database.
  • Het begeleiden van bezichtigingen van uw woning
  • Onderhandelen met potentiële kopers.
  • (Mede) Opstellen van een Frans/Nederlandstalig voorlopig koopcontract.
  • De (juridische en fiscale) afwikkeling van de verkoop.
  • Het opzeggen van de contracten met de Nuts bedrijven.

Het opzeggen van de contracten met de verzekeringen.

Dankzij onze ruime ervaring, onze media en andere grote Franse gespecialiseerde websites kunnen wij u optimale verkoopkansen aanbieden.

Onze middelen & media:

    • Onze France Pro Consult website met een uitgebreide presentatie met o.a. de kenmerken, foto’s uit de lucht, kadastrale tekening, video’s (indien beschikbaar) en een uitgebreid fotoalbum van uw Franse woning.

    • Ons maandelijkse E-magazine ‘A la Une’ (ca. 15.000 abonnees)

    • De lokale makelaars.

    • Een uitgebreide presentatie/promotie/advertentie van uw Franse woning op goed lopende websites in Frankrijk,  Zwitserland, Engeland, België en Nederland.

* Uiteraard ontvangt u van ons een overzicht van alle presentaties/advertenties welke France Pro Consult voor u gemaakt heeft op de verschillende internetplatformen in Nederland en in het buitenland.

Uw eigen websites op France.nl, een in het Frans en een tweede in het Nederlands:

 voor de grootste Franse particuliere vastgoedmarkt. Waarom een persoonlijke Franse website?

De Franstalige markt:

De grootste markt in Frankrijk is zonder enkele twijfel de Franse markt. De Franse markt 91 % is verdeeld in twee verschillende segmenten, de particuliere markt 54 % en via de makelaar 46%. De particuliere Franse markt is dus het grootste segment van beide, aldus de Franse statistieken. Bron: Insee jaar 2015.

       België                       Frankrijk

Hoe wordt u gevonden op het Franse Internet?

Op alle Franse platforms waarop we adverteren verzoeken wij de geïnteresseerden om de referentiecode van uw website te kopiëren en te plakken in Google of de webbrowser. Er worden hooguit 2 à 3 zoekresultaten getoond daardoor kunnen ze meteen klikken op de juiste link.

——————————————————————————————————————————————————————————————————

De Nederlandstalige markt:

Waarom een persoonlijke Nederlandse website?Veel Nederlanders zoeken objecten van Nederlandse huiseigenaren vanwege hun voorkeur voor een gelijke type omgeving, rust, mooi uitzicht, authenticiteit etc. Daarnaast is de communicatie ook veel gemakkelijker.

           Nederland                 België
 

Gîtes en chambres d’hôtes

De verkoop van commerciële activiteiten zoals kleine campings, gites en chambres d’hôtes.

Voor de verkoop van deze type objecten gaan wij uiteraard wat extra promotie doen op gespecialiseerde en heel gerichte Internet platforms in Frankrijk. De verkoop van campings, gites en/of chambres d’hôtes vereist meer aandacht dan de verkoop van een tweede woning.

 

Aanvullende informatie

  • Stap 1: Waardebepaling door een lokale makelaar.
    Het bepalen van de marktwaarde van een huis hangt af van onder andere de locatie, de perceelgrootte etc.

  • Stap 2: Woningopname & presentatie – verkoopprijs
    Het verzamelen van alle benodigde materialen zoals foto’s, video’s, eigendomsbewijs, tekst etc…

  • Stap 3: Het realiseren van alle technische rapporten, inclusief  “Fosse septisch”
    Het laten opstellen van rapporten is verplicht bij de verkoop van een woning of pand gelegen in Frankrijk na 1 november 2006.

  • Stap 4: Promotie op verschillende platforms, buitenlands en Nederlands

  • Stap 5: Bezichtiging & onderhandeling
    Als geïnteresseerden uw huis willen bezichtigen ontvangt u deze aanvraag voor de bezichtiging ook. U neemt meteen actie.

  • Stap 6: Notarissen  & afhandeling van de formaliteiten.
    Is er na een onderhandeling overeenstemming bereikt? Gefeliciteerd! Dan stellen wij samen met ons notariskantoor  de koopovereenkomst op.

Waarom een Frans/ Nederlandse samenwerking: 

France Pro Consult heeft bewust gekozen voor een samenwerking met de makelaar of de lokale notaris voor de verkoop van onroerende goederen die hem in handen worden gegeven door Nederlandse of Franse particulieren. Bezichtigingen kunnen namelijk enkel plaats vinden indien de persoon, die in het bezit is van de sleutel, aanwezig is op een van de kantoren. Verder zou het natuurlijk zonde zijn om geen rekening te houden met het aantal potentiële klanten, dat een bezoek brengt in de regio of de gemeente, op zoek naar een huis of tweede woning. 

Ongeacht de nationaliteit, is de eerste stap om te kijken bij de makelaar wat er op dat moment in de verkoop wordt aangeboden in deze gemeente. Uw potentiële koper kan namelijk Nederlands zijn, maar ook Frans, Engels of Belgisch. Deze redenen hebben ons er toe gebracht te kiezen voor een samenwerking.

De keuze van de Franse partner

De keuze van de makelaar wordt bepaald volgens onderstaande criteria:

  • Toegang tot zijn site in meerdere talen.
  • Afstand tussen het makelaarskantoor en het te verkopen goed.
  • Zelfstandige makelaar of deel van een regionale of nationale groep.

De rol en dienstverleningen van ieder

De rol van de lokale makelaar

  • Hij kent de lokale markt en schat uw huis in op de juiste waarde.
  • Hij draagt zorg voor de publiciteit in de lokale en regionale bladen.
  • Hij is ter plaatse en kan uw woning aanbieden aan de klanten van het kantoor.
  • Hij organiseert de bezoeken zonder dat u zich hiervoor hoeft te verplaatsen.

De rol van France Pro Consult:

  • FPC zoekt de meest geschikte lokale vertegenwoordiger voor de verkoop van uw woning.
  • FPC  biedt uw goed aan Nederlandse klanten aan.
  • FPC onderhandelt de verkoopvoorwaarden in overleg met u.
  • FPC volgt en behandelt uw dossier van het begin tot het einde.

Vooroordelen: Het is onjuist om te denken dat potentiële Nederlandse kopers meer bieden dan de andere nationaliteiten, Franse, Engelse of Belgische. Nederlanders zijn geharde kopers, zij weten precies wat zij willen kopen en vergelijken het type en de waarde van het bezochte huis met die van andere roerende zaken die in de buurt te koop staan. Verder worden Nederlanders beschouwd als uitzonderlijke onderhandelaars. Zij zijn commercieel zeer scherp, nuttig, doordacht en vooral niet naïef. Zij zullen nooit meer betalen dan nodig is enkel om een ander een plezier te doen. 

Tenslotte: De kans dat een Nederlander uw goed koopt is klein en onzeker: Volgens de statistieken van de INSEE (Frans statistiekencentrum) is en blijft het grootste deel van de onroerende zakenmarkt Frans.

De kans dat een potentiële Franse koper in uw huis is geïnteresseerd is 28 maal groter, (nationale statistieken) dan een koper van een ander Europees land.

Barometer. Wie van plan is zijn huis te verkopen, doet er verstandig aan om: 1) de prijsontwikkeling van vergelijkbare woningen in de eigen regio te volgen, 2) een prijs aanvraag door een lokale makelaar te laten uitvoeren. Zeker wie snel wil verkopen kan het beste een reële prijs voor de woning vragen. Een veel te hoge vraagprijs schrikt geïnteresseerden af. Met als risico dat de vraagprijs na een lange periode uiteindelijk toch naar beneden moet worden bijgesteld.

  1. De handel van een vastgoedobject bij verschillende makelaars vermeerdert niet het contact met potentiële kopers maar verdeelt dit contact over meerdere makelaars.

    Elke extra makelaar heeft pas een toegevoegde waarde voor de verkoper indien deze nieuwe aanvullende contacten inbrengt.

    Welk voordeel voor de verkoper?

    Géén en zelfs het tegenovergestelde! Door de veelvuldige verschillende advertenties, denken potentiële kopers vaak dat het vastgoed niet verkocht raakt en zien dit als een voordeel bij het onderhandelen over de prijs.

  2. De exclusiviteit levert ten eerste een enkel contactpersoon op en dit voor beide partijen: verkoper en kopers. Dit bevordert het verkoopproces.

    Voor de verkoper betekent dit dat de plaatselijke makelaar alle bezichtigingen regelt en de potentiële kopers ontvangt. Er wordt een belangloze en algemene analyse gemaakt van alle biedingen.

    Voor de koper betekent dit dat het aankoopproces goed voorbereid en soepel verloopt. De contactpersoon kent alle biedingen en zal niet door een andere makelaar worden overruled, die het bod van zijn klant zal pushen. De contactpersoon heeft een goed overzicht van het verkoopproces en heeft het volledige vertrouwen van zijn cliënt.

  3. Eén enkele vastgoedadvertentie zorgt voor een sluitende marketing en een betere controle hierover, in het bijzonder over de uniforme prijs die wordt weergegeven.

    Wanneer meerdere makelaarskantoren de verkoop in handen nemen, zien we soms dat het goed tegen verschillende prijzen wordt aangeboden en dit op dezelfde internetsites (Dit heeft te maken met de verschillende honoraria van de makelaarskantoren). Een mogelijk gevolg is dat kopers gaan onderhandelen door alle makelaars één voor één te contacteren om zo de laagst mogelijke prijs te bieden.

  4. Een exclusieve verkoopopdracht aan een makelaar geven, toont een blijk van aanzienlijk vertrouwen.

    Resultaat: de makelaar is extra gemotiveerd om het goed van zijn klant te verkopen en verspilt geen tijd en energie met het in de gaten houden van zijn concurrenten, die hetzelfde goed verkopen. Dankzij deze exclusiviteit heeft de makelaar 80% kans het goed te verkopen en zal zijn motivatie een positieve impact hebben op zijn efficiëntie.

Onze toegevoegde waarde
Onze lange ervaring zorgt voor een juiste verkoopstrategie, accurate onderhandelingen en geen juridische rompslomp. Met onze aanpak bereikt u het maximale verkoopresultaat.

Bereikbaarheid
Veel manieren van communiceren: u kunt ons altijd als klankbord gebruiken. Wij hebben antwoorden op uw vragen en u kunt ons altijd bellen en mailen of op kantoor langskomen.

Communicatie & Taal
Afspraken, zowel schriftelijk als verbaal met alle partijen (notaris en verkoper) zullen door ons bureau geregeld worden.  De volledige beheersing van beide talen en cultuur is in ons voordeel.

Afhankelijk van het type object adverteren wij met uw woning op onderstaande platforms:

Logos advertentiesites